קרדיט תמונה: freepik

תפקידו של עו"ד מקרקעין בקניית דירה יד 2

לפני שאתם רוכשים דירה יד שנייה יש מספר דברים שעליכם לקחת בחשבון. התפקיד של עורך דין מקרקעין היא ללוות אתכם לאורך כל הדרך מול הגופים השונים, החל מלקיחת משכנתא ועד לסגירת החוזים מול הבעלים של הדירה. כמו כן, עורך הדין מוודא שאכן מדובר על רכישה הוגנת, שעל המבנה שאותו רוכשים יש היתר בנייה בתוקף ושאין הוצאות שונות שאתם עומדים לצפות. המטרה של עורך הדין הוא להוות גישור ביניכם ובין מוכר הדירה אשר סביר להניח וגם הוא נעזר בליווי של עורך דין.

 

במה עורך דין מקרקעין תורם לי?

כאשר אתם רוכשים דירה אחד התפקידים החשובים שלכם ושל עורך הדין הוא לוודא שאין חריגות בנייה שנעשו בשנים האחרונות. במקרה בו יש חריגות בנייה לאחר רכישת הדירה, אתם כבר האחראים על החריגות. כמו כן, יש לוודא שאכן יש היתר בנייה בתוקף והוא עונה על הפרמטרים העכשוויים של הדירה. כמו כן, עורך הדין יכול לבדוק האם יש לכם זכויות בנייה במבנה החדש, זה עוד גורם מאוד חשוב למשקיעים.

כמו כן, התפקיד של עורך הדין הוא הגנה מפני הערת אזהרה. עורך הדין באמצעות חוזה מאפשר ללקוח לבצע תשלומים לרכישת הדירה תוך כדי שהוא מתחייב שלא יבצע כל פעולה סותרת להתחייבות שנקבעה בין הצדדים. עבור הערת אזהרה יש תוקף אשר מותנה בהתחייבות הקונה להסכם. במקרה בו הופר ההסכם ניתן למחוק את הערת אזהרה על ידי ייפוי כוח אשר היא בנאמנות של עורך דין מקרקעין.

 

משכנתא

כדי לבקש הלוואת משכנתא מהבנק אתם חייבים ליווי של עורך דין. מערכת יחסים כזו מול הבנק מחייבת אתכם בגורם מתווך, הלא הוא עורך דין מקרקעין. חשוב להדגיש, חוזה משכנתא חייב בחתימתו של עורך דין מקרקעין או נוטריון. תפקידו של עורך הדין לוודא שאכן הזכויות של לוקח המשכנתא נשמרות במסמך זה ולנסות לצמצם את הסיכונים שיש בחוזה. לייעוץ עם עורך דין לחצו כאן.

מלבד לכך, בעת רכישת דירה יד שניה יש לעורך הדין עוד תפקידים אשר כוללים מידע אודות מצב רישום הזכויות בדירה, בדיקה האם קיימים שעבודים, היתר בנייה וכן הלאה. אתם צריכים לבטח את עצמכם ככל הניתן כאשר אתם מוציאים סכומים כל כך גדולים. בסופו של דבר, תפקידו של עורך הדין הוא להבטיח שאתם מקבלים תמורה הוגנת, לא מבחינת מחיר דווקא אלא מבחינה חוקית. עורך הדין בודק את המקרה לגופו ומוודא שאין לכם "חתול בשק".

מלבד לכך, עורך הדין הוא זה שעובר על כל החוזים שיש בעת רכישת הדירה, גם מול הבנקים וגם מול הגוף המוכר. התפקיד שלו הוא לוודא שאין סעיפים שאתם צריכים לחשוש מהם, שאת כל הדרישות שלכם אתם מקבלים, ושאכן מדובר על גוף הוגן. זאת אומרת, עורך הדין גם בוחן את האדם ממנו אתם רוכשים את הדירה.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

GURL SHI NEREGHI
עורך דין

10 הסיבות המובילות לשכור עורך דין מקרקעין למכירת הדירה שלך

כשזה מגיע למכירת הדירה שלך, ניווט בין הדרישות המשפטיות המורכבות יכול להיות מכריע. עורך דין מקרקעין יכול להבטיח שכל החוזים וההסכמים תקינים מבחינה משפטית, ומגן עליך מפני תביעות או מחלוקות פוטנציאליות בהמשך הקו.

עורך דין
בלוג

עורך דין ירושה: טיפים להכנה מראש ומניעת סכסוכים מיותרים

ההתמודדות עם המוות הבלתי נמנע שלנו היא אתגר, אך הכנת עצמנו ויקירינו למציאות המשפטית הבאה יכולה להיות משימה גדולה עוד יותר. תחום הירושה טומן בחובו מורכבויות פוטנציאליות וסכסוכים רגשיים. תוכנית מתוכננת בקפידה, חמושה בידע ומונחית על ידי עורך דין ירושה מנוסה, יכולה להוות את ההבדל בין ירושה יקרה לבין ירושה שנויה במחלוקת. עם המורכבויות המתפתחות ללא הרף של דיני הירושה בישראל, האם אנו באמת מוכנים לשמור על מפעל חיינו ולהבטיח שרצוננו יכובד?

עו
בלוג

הדרך לניהול תהליך ירושה בצורה חכמה: החשיבות של עוד ירושה

ההתמודדות עם פטירתו של אדם אהוב היא תקופה סוערת רגשית, תקופה שבה האבל מתערבב עם המציאות המציפה של צרכים משפטיים. זהו רגע שבו ענייני הלב חייבים לצערי ללכת יד ביד עם שיקולים מעשיים. בלב פעולת האיזון העדינה הזו עומד הליך הירושה, מסע משפטי מורכב הדורש לא רק מגע חומל אלא גם חשיבה אסטרטגית.

שוטר
בלוג

5 צעדים חיוניים בהם תוכלו לנקוט כאשר שוטר עוצר אתכם

עצירה על ידי שוטר היא חוויה לא נעימה עבור כל אחד. בין שמדובר בעבירת סמים ובין שמדובר בחשד לעבירה חמורה יותר, חשוב לדעת כיצד להתמודד עם המצב בקור רוח ובאחריות. נדון בצעדים מכריעים שעליכם ועליכן לנקוט כאשר שוטר עוצר אתכם, כולל שכירת עורך דין פלילי במקרים של עבירות אלימות או עבירות סמים.

בלוג

תהליך מחיקת רישום פלילי

אדם שהורשע בביצוע עבירה פלילית, או מספר עבירות פליליות, צפוי לענישה משמעותית, בדמות שנות מאסר בדרך כלל. סנקציה נוספת שמתווספת

התקשרו עכשיו